a) Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) se vztahují na nabídku a prodej veškerých movitých věcí (dále jen „Zboží“) v prostředí online aplikace, a to prostřednictvím rozhraní webových stránek www.neotax.eu, www.onlinepriznani.cz a www.onlinepriznanie.sk (dále jen „Aplikace“), jakož i na právní vztahy, které s nabídkou a prodejem souvisí, v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“), upravují vzájemná práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím objednávky dárkových předmětů a E-knih v online aplikaci na webových stránkách www.onlinepriznani.cz/darkove-predmety a www.onlinepriznanie.sk/darcekove-predmety.
b) Prodávajícím je společnost NeoTax s.r.o., se sídlem Pod Děkankou 1694, 140 00 Praha 4, IČO: 02189909, DIČ: CZ02189909, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 215906 (dále jen „Prodávající“).
c) Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje v internetovém Obchodě, s výjimkou osob, které jsou Podnikateli, a při uzavření Smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká jejich podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující“).
d) Podnikatelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku.
e) Spotřebitelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí každý člověk (fyzická osoba), který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
f) Zbožím se dle ust. čl. 1 odst. 2 odst. 5 směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/771 rozumí veškeré hmotné movité předměty včetně digitálního obsahu poskytovaného na hmotném nosiči, pokud jde o ustanovení týkající se vlastnického práva, doručování zboží a odstoupení od Smlouvy, není-li stanoveno jinak.
g) GDPR: Všechny informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete ZDE.
h) Ustanovení těchto Podmínek je nedílnou součástí Smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní Smlouvě. Odchylná ujednání v kupní Smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
i) Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, tím není dotčeno právo Prodávajícího provozovat webovou stránku v dalších jazykových mutacích. Znění Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
a) Pro Smlouvu platí, že jsou použity prostředky elektronické komunikace, které umožňují, aby se Prodávající a Kupující spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Kupujícího. Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí Aplikace.
b) Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co si obě strany společně schválily v rámci procesu nákupu Kupujícího v Aplikaci, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
c) Kupující má možnost objednat Zboží po zřízení a přihlášení do svého osobního účtu zřízeného u Prodávajícího (dále jen „Osobní účet“).
a) Na základě registrace Kupujícího v Aplikace bude Kupujícímu vytvořen účet a přístup, jehož prostřednictvím může Kupující přistupovat do svého Osobního účtu.
b) Osobní účet umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednávek vč. uzavřených Smluv.
c) Při registraci Osobního účtu je povinností Kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadané údaje a v případě změny je aktualizovat.
d) Přístup k Osobnímu účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese za to Prodávající žádnou odpovědnost.
e) Osobní účet je osobní, a Kupující tedy není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
f) Osobní účet Kupujícího může Prodávající zrušit v nastavení Osobního účtu. Zrušením účtu bere však Kupující na vědomí, že ztratí veškerá data s tímto Osobním účtem spojená.
g) Osobní účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
h) Kupující vkládá Zboží společně s počtem kusů do formuláře v Aplikaci. Výběr Zboží ve formuláři a jeho množství může Kupující kontrolovat a libovolně upravovat až do okamžiku přechodu k objednávce. Po odeslání objednávky již nejsou změny druhu ani počtu kusů možné.
i) V objednávce musí být uvedeny alespoň tyto údaje ohledně Kupujícího: jméno a příjmení, bydliště, telefonní spojení, e-mailová adresa, případně adresa pro doručení a další údaje potřebné k doručení zásilky. Je-li Kupující Podnikatelem, musí být v objednávce uvedeno též IČO, je-li Kupující navíc plátcem daně z přidané hodnoty, musí být v objednávce uvedeno i DIČ, pokud se nejedná o zjednodušený daňový doklad do 10 tis. Kč, kdy tyto údaje nejsou povinné.
j) Kupující dále z nabídky vybere způsob dopravy a platby. Výběrem způsobu dopravy a platby souhlasí s cenou za tyto služby v Aplikaci uvedenou.
k) Kupující výběrem dopravy souhlasí s předáním veškerých kontaktních údajů vybrané zásilkové společnosti.
l) Odesláním objednávky Kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a že s nimi souhlasí.
m) Za závaznou on-line objednávku se považuje odeslání vyplněného on-line formuláře v Aplikaci, objednávka je v takovém případě odeslána kliknutím na tlačítko „Dokončit“.
n) Odchylně od ust. 1732 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, není nabídka Zboží v internetovém obchodě návrhem Prodávajícího na uzavření kupní Smlouvy. Návrhem na uzavření kupní Smlouvy je až objednávka Kupujícího.
o) Pokud položku není možné přidat do nákupního košíku, není dostupná, a tudíž není možné ji objednat. Ve výjimečných případech může nastat situace, že i položka, kterou je možné přidat do nákupního košíku, není dostupná – k tomu může dojít např. v situaci, kdy v krátké době mezi přijetím a vypravením jednotlivých objednávek před tím, než elektronický evidenční systém Prodávajícího stihne zaznamenat pohyb položek, čímž dojde k souhrnu objednání většího množství položek, než má Prodávající ve skutečnosti k dispozici. Rozhodující je pořadí doručení jednotlivých objednávek, přičemž pro pozdější objednávky je taková položka dle okolností buď vyprodaná, nebo nedostupná; Prodávající je v takovém případě oprávněn odstoupit od kupní Smlouvy za podmínek, které jsou uvedeny níže v článku 6. Podmínek.
p) Po odeslání objednávky zašle Prodávající Kupujícímu automatickou e-mailovou zprávu s informací o přijetí objednávky.
a) Cena je finanční částka, kterou bude hradit Kupující za Zboží.
b) Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude hradit Kupující za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.
c) Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
d) DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
e) Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu.
f) Zjednodušený daňový doklad je doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu, která nesmí přesáhnout 10 tis. Kč vč. DPH.
g) Objednávka je závazný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy o koupi Prodávajícím.
h) V případě, že Prodávající na nákup Zboží nabízí slevu, je třeba tuto slevu uplatnit v rámci Objednávky před jejím dokončením. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v rámci Objednávky v online aplikaci vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. V opačném případě je povinen uhradit plnou cenu.
a) Kupní Smlouvou ohledně prodeje Zboží se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá Zboží a umožní mu nabýt vlastnické právo k němu, přičemž Kupující se takovou kupní Smlouvou zavazuje, že Zboží převezme a zaplatí Prodávajícímu kupní cenu Zboží.
b) Kupní Smlouva ohledně Kupujícím objednaného Zboží je uzavřena okamžikem potvrzení objednávky Prodávajícím. Objednávka je Prodávajícím potvrzena doručením e-mailové zprávy s informací o přijetí objednávky ke zpracování, nebo s informací, že se objednávka vyřizuje. Zpráva bude doručena na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce; v této zprávě je vždy uvedeno číslo objednávky (rezervace).
c) Nepotvrdí-li Prodávající objednávku ve lhůtě 5 pracovních dnů od jejího přijetí ke zpracování, platí, že Prodávající objednávku Kupujícího coby návrh na uzavření kupní Smlouvy odmítl.
d) Nemůže-li Prodávající Objednávku potvrdit (např. z důvodu nedostupnosti Zboží apod.), může Kupujícího kontaktovat a zaslat mu nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující pozměněnou objednávku potvrdí.
e) Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího až poté, co zaplatí celou částku kupní ceny a Zboží převezme.
f) Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího jeho převzetím.
a) V případě, že dojde k uzavření kupní Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím, je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu odeslat Kupujícímu objednané Zboží na Kupujícím uvedenou adresu. Prodávající je povinen dodat či odevzdat Kupujícímu Zboží nejpozději do 30 dnů od uzavření Smlouvy.
b) Pokud je z provozních důvodů Zboží zasíláno jiným dopravcem, než bylo původně uvedeno, je Kupující po odeslání objednávky informován e-mailovou a/nebo SMS zprávou o změně dopravy.
c) Zboží bude odesláno až po úhradě celé kupní ceny (lhůta pro dodání Zboží se v takovém případě prodlužuje o dobu potřebnou k provedení platby a připsání částky na bankovní účet Prodávajícího). Spolu se Zbožím je Prodávající povinen dodat Kupujícímu též doklad o prodeji (daňový doklad, nebo prodejku a dodací list.), tento doklad bude zaslán na e-mailovou adresu Kupujícího.
d) Veškerá osobní data, která jsou součástí objednávky nebo budou Prodávajícímu sdělena během registrace, jsou Prodávajícím považována za důvěrná a bude s nimi nakládáno v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.
e) Prodávající má právo odmítnout objednávku též v případě, kdy Kupující opakovaně neplní svůj závazek odebrat Zboží a zaplatit kupní cenu.
f) Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že dojde k vyprodání zásob Zboží, jež má být předmětem koupě, nebo je-li takové Zboží nedostupné. Smluvní strany se však mohou dohodnout, že v rozsahu ostatního objednaného Zboží, které není vyprodané ani nedostupné, bude Smlouva splněna za původně sjednaných podmínek; k tomu postačuje forma e-mailových zpráv.
g) Zboží bude Kupujícímu dodáno zabalené obvyklým způsobem tak, aby bylo chráněno před poničením.
h) V případě, že v rámci Aplikace nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, Prodávající není povinen Kupujícímu Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci bude Prodávající Kupujícího bezodkladně kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
a) Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být objednané Zboží zasláno.
b) Kupující je povinen odebrat objednané Zboží a zaplatit jeho cenu. Pokud Kupující Zboží na sjednaném místě dodání nepřevezme (ať již proto, že není přítomen, proto, že odmítne Zboží převzít, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu, který leží na jeho straně), je povinen Prodávajícímu zaplatit kompenzaci nákladů na opakované dodání.
c) S cenou Zboží je Kupující seznámen při vyplňování objednávky ještě před jejím odesláním.
d) Po odeslání objednávky Kupující již nemůže svou objednávku vzít zpět (stornovat). Stornování je možné pouze v případě, že se Kupující na tom s Prodávajícím výslovně dohodne.
e) Kupující, který je Spotřebitelem, je oprávněn odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Zboží. K odstoupení od Smlouvy Spotřebitel též může použít vzorový formulář, není to však jeho povinností. V případě, že je Zboží vráceno Prodávajícímu v jiném než neporušeném stavu, je Spotřebitel povinen nahradit zejména náklady související s uvedením Zboží do původního stavu a vzniklou škodu na Zboží, pokud bylo se Zbožím nakládáno jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží včetně jeho funkčnosti. Náhrada těchto nákladů a škody proběhne tím, že kupní cena, která je Prodávajícím v případě odstoupení od Smlouvy vrácena, je o tyto náklady a škodu odpovídajícím způsobem snížena. Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy, zašle Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Smlouvy, Zboží, které od něho obdržel. Prodávající v takovém případě vrátí Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od doručení vráceného Zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od Spotřebitele na základě Smlouvy přijal, a to buď stejným způsobem, kterým Spotřebitel uhradil kupní cenu, nebo jiným způsobem, se kterým Spotřebitel bude souhlasit, za podmínky, že tím Spotřebiteli nevzniknou další náklady. Jestliže Spotřebitel při objednání Zboží zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání Zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Spotřebiteli náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží. Prodávající uhradí Spotřebiteli též náklady spojené s vrácením Zboží s výjimkou případů, kdy Zboží nemůže být Prodávajícímu vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Vrácená částka se bude rovnat rozdílu kupní ceny a nákladů, které Prodávající vynaložil v souvislosti s dodáním Zboží Kupujícímu. Veškerá práva dle tohoto odstavce je Kupující oprávněn po předchozí domluvě uplatnit také na adrese sídla Prodávajícího.
f) Spotřebitel však nemůže mimo jiné odstoupit:
g) Při převzetí zásilky se Zbožím je Kupující povinen překontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, poškození krabice apod.) a v případě jakýchkoliv závad či poškození toto neprodleně oznámit Prodávajícímu prostřednictvím e-mailové zprávy. V případě shledání porušení obalu, jež svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky, nemusí Kupující zásilku převzít; tím však nejsou dotčena práva Kupujícího z odpovědnosti za vady Zboží ani další práva, jež vyplývají z právních předpisů. Kupující je v případě poškození zásilky či jejího obalu zároveň povinen sepsat s dopravcem zápis o škodě (dokument označený jako „převzetí zboží s výhradou“).
h) Kupující je povinen oznámit Prodávajícímu případné vady Zboží bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Pokud jde o skryté vady Zboží, pak bez zbytečného odkladu poté, co je Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od převzetí Zboží.
i) K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz.
j) Kupující nemůže dále Zboží přeprodávat za účelem obohacení.
k) V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
a) Cena je vždy uvedena v rámci webové stránky, online aplikace, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u položek v rámci online aplikace a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
b) Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
c) Kupující může uhradit kupní cenu některým z níže uvedených způsobů:
d) V případě platby bankovním převodem je cena zaplacena připsáním na účet Prodávajícího, v ostatních případech je cena zaplacena v okamžik provedení platby.
e) Částka poštovného a balného, které je Kupující povinen Prodávajícímu zaplatit spolu s kupní cenou objednaného Zboží, je Kupujícímu sdělena vždy před odesláním objednávky.
f) Platbu kupní ceny včetně platby za dopravu bude Prodávající požadovat po Kupujícím po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží k přepravě.
g) Faktura nebo zjednodušený daňový doklad bude vystaven v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a bude uložen v Osobním účtu Kupujícího.
a) Zboží bude odesláno Kupujícímu po zpracování objednávky. Pokud je Zboží skladem, Prodávající expeduje Zboží do pěti pracovních dnů způsobem dle volby Kupujícího, přičemž Kupující může vybírat z následujících možností:
b) Zboží je možné doručit v rámci České republiky a na Slovensko, jestliže Kupující uhradí Prodávajícímu vyšší náklady na dopravu, která se řídí aktuálním ceníkem dopravní společnosti Zásilkovna.
c) Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude Kupujícímu sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně bude Kupující informován o možnosti vyzvednutí Zboží prostřednictvím e-mailu.
d) Po převzetí Zboží od dopravce je povinností Kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Kupujícího Zboží od dopravce převzít.
e) V případě, kdy Kupující poruší svou povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VII, odst.4 Podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti Prodávajícího doručit Zboží Kupujícímu. Zároveň to, že Zboží Kupující nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím. Prodávajícímu ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy Kupujícím, případně Zboží uskladnit, za což Prodávajícímu od Kupujícího náleží úplata ve výši 300 Kč. Pokud se Prodávající rozhodne odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Prodávající toto odstoupení doručí Kupujícímu. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
f) Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je povinností Kupujícího nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle Prodávající Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
g) Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 7 odst.4 Podmínek, na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy Kupující měl možnost ho převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
a) Prodávající se zaručuje Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady.
b) Prodávající odpovídá Kupujícímu zejména za to, že Zboží:
c) Prodávající dále odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
d) Projeví-li se vada Zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže Zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
e) V případě, že je Kupující Podnikatelem, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
f) Je-li Kupující Spotřebitelem, může vytknout vadu, která se na Zboží projeví v době 24 měsíců od převzetí. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba uvedené výše v tomto odstavci neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže Zboží užívat. Má-li Zboží vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového Zboží bez vady nebo jeho opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady. Lhůty pro vyřízení reklamace jsou uvedeny níže.
g) Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud
h) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadného Zboží, které Kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
i) Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
j) Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
k) Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
l) Oznámení vady: Kupující vadu oznámí Prodávajícímu a uplatní práva z vadného plnění (reklamuje Zboží) zasláním e-mailu či dopisu na adresu Prodávajícího uvedené u jeho identifikačních údajů, případně osobně na adrese Pod Děkankou 1694, 140 00 Praha 4. Pro reklamaci může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany Prodávajícího, který tvoří přílohu č. 1 těchto Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chce Kupující vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu Prodávajícího změnit. Reklamaci vyřídí Prodávající v souladu s uplatněným právem z vadného plnění.
m) Při uplatnění reklamace Prodávající vystaví písemné potvrzení Kupujícímu, ve kterém bude uvedeno:
n) Nedohodne-li se Prodávající a Kupující na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace Prodávající odstraní vady a poskytne Kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může Kupující odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
o) O vyřízení reklamace bude Prodávající informovat Kupujícího e-mailem a vydá mu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je Kupující povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je povinností Kupujícího původní Zboží vrátit Prodávajícímu, náklady na toto vrácení však hradí Prodávající.
p) Vyzvednutí Zboží po provedení opravy nebo po dodání nového Zboží bez vad
q) Byla-li reklamace vyřízena opravou Zboží nebo dodáním nového Zboží bez vad a Kupující si nevyzvedne opravené nebo nově dodané Zboží bez zbytečného odkladu poté, co reklamace měla být vyřízena, nebo bez zbytečného odkladu po vyrozumění o vyřízení reklamace, může je Prodávající na účet Kupujícího Zboží vhodným způsobem prodat. Nebrání-li tomu povaha Zboží, prodávající vyrozumí Kupujícího o zamýšleném prodeji takového Zboží a stanoví mu náhradní lhůtu k jeho převzetí, která nesmí být kratší než jeden měsíc.
r) Nehlásí-li se neznámý nebo nesnadno dosažitelný Kupující o opravené nebo nově dodané Zboží po dobu delší než šest měsíců, popřípadě brání-li tomu povaha Zboží, nehlásí-li se Kupující o opravené nebo nově dodané Zboží po dobu přiměřenou jeho povaze, může Prodávající Zboží na jeho účet prodat i bez vyrozumění.
s) Předchozí odstavce se použijí obdobně, pokud si Kupující nevyzvedne reklamované Zboží v případě zamítnutí reklamace bez zbytečného odkladu poté, co uplynula lhůta pro vyřízení reklamace, nebo bez zbytečného odkladu po vyrozumění o zamítnutí reklamace.
a) K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
b) V případě, že je Kupující Spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi Zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že je uzavřena Smlouva, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží.
c) Je-li předmětem smlouvy poskytnutí E-knihy nikoli na hmotném nosiči a není-li Kupujícím udělen souhlas s dřívějším započetím plnění, končí lhůta pro odstoupení uplynutím čtrnácti (14) dní od uzavření Smlouvy.
d) Od Smlouvy může Kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy Prodávajícího uvedené u identifikačních údajů Prodávajícího). Pro odstoupení může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
e) Ani jako Spotřebitel však nemůže od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
f) Lhůta k odstoupení dle čl. 12. odst. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Kupující Prodávajícímu v jejím průběhu odešle oznámení, že od Smlouvy odstupuje.
g) V případě odstoupení od Smlouvy je Kupující povinen zaslat Prodávajícímu Zboží zpět do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s vrácením Zboží k Prodávajícímu. Kupující má naopak nárok na to, aby mu Prodávající vrátil cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající pro dodání Zboží nabízel. V případě odstoupení z důvodu, že Prodávající poruší uzavřenou Smlouvu, hradí i náklady spojené s vrácením Zboží Kupujícímu, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající při dodání Zboží nabízel.
h) V případě odstoupení od Smlouvy bude Kupujícímu vrácena Cena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený při odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdrží Prodávající, nebo mu Kupující prokáže, že došlo k jeho zaslání zpět Prodávajícímu. Zboží musí Kupující vrátit čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
i) V případě odstoupení od Smlouvy dle článku 12. odst. 2 Podmínek Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. V případě, že Prodávající ještě Kupujícímu nevrátil Cenu, je Prodávající oprávněn pohledávku z titulu nákladů započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Ceny.
j) Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv předtím, než Kupujícímu dodá Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží). Prodávající může také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že Kupující nakupuje Zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako Podnikatel, je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
a) Ve vztahu ke Kupujícím není Prodávající vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
b) Vyřizování stížností Spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy podpora@neotax.eu. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
c) K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese www.ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je Spotřebitelem, z kupní Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
d) Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
a) Pokud právní vztah Kupujícího a Prodávajícího obsahuje mezinárodní prvek (tedy například Prodávající bude zasílat Zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky.
b) Veškerou písemnou korespondenci si Prodávající a Kupující budou doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa Prodávajícího je uvedena u identifikačních údajích Prodávajícího. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo na e-mailovou adresu, přes kterou Kupující kontaktoval Prodávajícího.
c) Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody Prodávajícího a Kupujícího. Za písemnou formu je zde považována i komunikace formou e-mailu.
d) Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
e) V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), Prodávající nenese odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dní, mají obě strany právo od Smlouvy odstoupit.
f) Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci (příloha 1.) a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy (příloha 2.).
g) Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího, ale není přístupná Kupujícímu. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 15. 12. 2024.
Adresát: NeoTax s.r.o., Pod Děkankou 1694, 140 00 Praha 4
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad Zboží:
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
Adresát: NeoTax s.r.o., Pod Děkankou 1694, 140 00 Praha 4
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:
Je-li Kupující Spotřebitelem má právo v případě, že objednal Zboží prostřednictvím online aplikace společnosti NeoTax s. r. o. („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi Zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě smlouvy, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží.
Toto odstoupení oznámí Kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail podpora@neotax.eu.